jjgoeswest

Hi there my name is Jojo! What's your name?

Publicerad 2011-09-21 02:44:17 i The United States Of America

haha det är lite roligt för alla här borta kallar mig faktiskt för jojo och inte för Johanna. Jag presenterar mig som Jojo när jag pratar engelska och när jag pratar svenska blir det Johanna.
Det började med (väldigt intressant fakta så fortsätt att läsa) att man kunde skriva smeknamn/nickname på sin aupair ansökan, jag skriver glatt Jojo och JJ. Eftersom ingen kallar mig det hemma utan hemma är jag Johanna så hade jag ju inte tanke på att dem skulle kalla mig för Jojo. Iallafall när D ringer för första gången frågar hon om hon får kalla mig för Jojo, jag svarade nervöst ja, men visst! Och jag tänkte inte mer på det, men sedan så när jag kom hit, så kallar alla mig för Jojo. Johanna finns inte här, jag vet inte om dem vet vad jag egnetligen heter. OBSERVERA det är inte bara D som kallar mig för Jojo, utan alla vänner här borta kallar mig för Jojo när vi pratar engelska och vissa även när det pratas svenska. Jojo känns lite mer busigt, och det passar mig!
.
haha igår var en bra dag! jag vaknade 7:17 av att Elina kommer in i mitt rum påklädd. Jag får panik, hoppar upp ur sängen! När jag komemr ut sitter alla barn vid bordet och väntar snällt på sin frukost. JAG hade försovit mig, blev fett nervös, men allt gick som smort och vi kom iväg tidigt till skolan och var där redan kl. 07:47. Annars sög den ganska hårt, väldigt hårt, okej superhårt.
.
hmmm idag då... åkte jag till pleasnt hill för min målerikurs, tro inte sjutton att vi var för få i kursen. Så fick snopet åka hem igen, men jag anmälde mig till en målerikurs på måndagar istället! Så det här ska jag nog fixa ändå. Vad händer mer, det är varmt ÄCKLIGT VARMT! nej så ska jag inte säga jag trivs, men det är typ 35 grader här igen så det är jobbigt att vara ute. Längtar inte tillbaka till det kalla snålkalla vädret hemma i Sverige. Så det så.
Helgen ser väldigt bra hur, alhoa- B-day party hos Julia, Googoo dolls i Golden Gate parken, Berkleley eller San Francisco. Ja men livet leker som man säger. Med tanke på Julias B-day tema avslutar jag idag med.
.
ALHOA

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela