jjgoeswest

mitt liv hemma i sverige håller på att suddas ut och det kommer jag aldrig få tillbaka

Publicerad 2011-09-15 20:32:04 i The United States Of America

great friends are hard to find, difficult to leave and impossible to forget
.
När man är här borta blir datorn ens bästa vän, man sitter vid den nästan hela tiden, förrutom när man träffar sina vänner. Iallafall, jag har fortfarande två liv, ett hemma och ett här. Men det hemma börjar suddas ut sakta och dem vänner som man trodde skulle höra av sig har slutat, det är konstigt att man måste åka iväg för att förstå vilka man kan lita på. Livet hemma kommer inte finnas kvar när jag kommer i augusti, och när jag kommer hem kommer det vara ett helt annorlunda liv som jag kommer att leva. Jag lämnade Sverige för att åka som aupair, men jag reflekterade inte över att mitt svenska liv skulle ta slut. För det kommer ALDIRG bli det samma. Bra eller dåligt, jag vet faktiskt inte. En sak som är säker är att jag kommer ha några helt underbara vänner som väntar på mig när jag kommer hem till Sverige igen och det är jag evigt tacksam för, jag längtar efter er och saknar er.

Kommentarer

Postat av: Frippolino

Publicerad 2011-09-16 11:56:24

Hej söta!

Livet är fullt av förändringar och det som känns jobbigt nu är ofta det bästa som kunde hänt när man sedan blickar tillbaka. Ditt "svenska liv" är inte slut det kommer bara att ta en ny vändning. När man lämnar det gamla lämnar man plats för något nytt och det är det som är härligt med förändringar även om man självklart kan sakna det som var... Du har hela livet framför dig, vänner kommer och går medan somliga består. Njut av det du har nu!

Kramar från svägerskan ;)

Postat av: Linn

Publicerad 2011-09-16 15:14:00

Jag känner samma sak, det är riktigt jobbigt..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela