jjgoeswest

as we go on, we remember, we will still be friends forever

Publicerad 2012-02-24 23:39:37 i The United States Of America

Emelie Petersson, stans största skåning. Ibland har jag lite svårt att förstå hur människan snackar, hon andas högt, hon har en finare Iphone än jag själv, hon skrattar hela tiden, hon skrattar när jag gör mig illa, hon hånar mig, hon förstår inte ironi, hon dumförklarar sig, hon är blond(men det gillar jag), hon kan inte vara ironiskt själv.
Kommer kännas konstigt den dagen du lämnar Californien för Landskrona. Vad har landskorna att erbjuda som inte Californien har, okej vi båda vet nog svaret och det ser mörkt ut för dig!
För 7 månader sedan var Emelie och jag båda nya här i Orinda. Båda var nervösa, hemlängtan var stor och båda var blonda som ALLA amerikaner tror att vi svenskar är. Mitt första intryck av Emelie var att hon var väldigt blyg, så där jobbigt blyg. Hon sa inget, hon frågade inget. Helt ärligt så visste jag inte om vi nu skulle bli så där tajta som vissa blir, men ja det blev vi. Det jobbigaste med Emelie är att hon aldrig säger vad hon vill, verkligen ALDRIG, eller okej ibland. Så jag är bossen. Fast jag gillar att vara boss. Emelie det är precis för det dem här sakerna jag gillar dig så himla mycket. Jag gillar när du skrattar åt mina skämt, även fast dem inte är så roliga. Kan det bero på att vår humor suger balle? Jag gillar att du är sådär blyg, men när du är med mig är du allt annat än blyg och försiktig. Jag gillar dig helt enkelt. Vi har istort sett träffat varnadra varje dag i 7 månader. Vissa stunder har jag tröttnat, men andra stunder har jag saknat att du inte sitter på min säng. Typ den 14 April, när mina föräldrar har åkt, hade jag önskat att du kunde sitta på min säng och vi kunde vara ledsna tillsammans. Men inte då. Då är du hemma i Landskrona som är ganska mycket mörkare än Californien. Då kommer jag sakna dig jätte mycket. Jag kommer alltid komma ihåg allt som vi har gjort, halloween när jag fick i mig lite för mycket alkohol, eller när vi var i Berkeley första gången, eller när vi var på walk of fame och friade in det nya året och du var lite för full, jag kommer till och med sakna att åka bil med dig, jag kommer sakna att inte ha den ett sms bort eller ett telefonsamtalbort. Ibland när vi umgås är det tyst, men jag känner inte att jag måste prata hela tiden när jag är med dig, och är det inte då man är riktigt bra vänner? Emelie du är nog världens finaste vän och du kommer alltid att vara min American BFF. Och det ska vara för alltid, det har du lovat mig. Snart är vår första del avslutat, den delen när vi lämnade Sverige för att åka hit, men tiden kommer gå ruskigt fort, tick tack tick. Och snart står vi där igen tillsammans du och jag. FINA VÄN.
FOREVER

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela