jjgoeswest

Los Angeles

Publicerad 2012-01-03 03:10:46 i The United States Of America

29/12 2011- 1/1 2012
Ljuva Orinda, I LOVE U. Är nu hemma från LA som är helt INSANE. Det bästa ordet, om man nu vill beskriva min lilla tripp.
Day numero uno..
När vi hade hittade vårat hostel som jag tror måste ha varit bland det ofräschaste på länge, herregud. Gick vi på walk of fame, ja hostelet låg mitt där! COOLT. Jag kände lite att det var ett måste att åka en turistbuss som åkte förbi kändisarnas hus, så nu vet jag var dem bor! Nej dem behöver inte känna sig rädda eller frukta för att jag ska komma och besöka dem. På kvällen kom Anna och Danny och hämtade upp oss, vi åkte åt helv*te för att kina mat med massor av kineser. Kan ju säga att det var mumsigt, och det var riktigt kina mat, inte svensk kina mat elleramerikansk kina mat. När vi kom tillbaka till hostelet var även vår rumskamrat där, hon låg och gosade ner sig i kudden. FRÄSCHT. Hon var fet, inte för att det är en viktigt delaj, men så var det. Hon var au pair.
JA, det är utsikten från fönstret i det äckliga rummet
YES!
BOB(AN) MARLEY, ballt
här jobbar playboy kaninerna..
Martin, den här stjärnan är tillägnad dig!
två svenskar, en stjärna!
SWEDEN
Dag nummer två...
Vaknade tidigt som sjutton. Idag var dagen det skulle hända, vi åkte till universal studios. Åt frukost på starbucks, sedan tog vi metron(tunnelbanan/tåget för er som inte fattar). Tog shuttlen upp till universal bollen. Vårt första besöks fick the horror house, hahah det var nästan som spökhuset på grönan eller liseberg, välj själva. JA, jag var kaxig precis innan vi gick in väl där inne var jag ganska skakig, blev så rädd och var på spänn hela tiden så att jag blev svettig. När vi kom ut hittade jag min ultimata affär, svampbob fanns där. Han är fin. Jag köpte mig en berlock till mitt tomas sabo, men det är ju inte tomas sabo, så han kanske får pryda något annat jag äger.Vi går runt hörnet och där står han... mannen i mitt liv. Åhhh ville dö av lycka. Ställer oss i kö för att säga hej till shrek. Emelie hon gillar inte tecknat, eller hon är det största fanet som jag är. Så när vi har gått in tänker jag ååhh herregud vad har jag dragit in henne på. Det var nog det absolut SÄMSTA jag någonsin har sett, sedan när jag tror det är slut så händer det. En biosalong uppenbarar sig och där började det ofattbara inträffa. Okej kanske inte riktigt men nästan. Stolen rörde sig, check, snor kom upp i mitt ansikte och på bener, check, enligt Emelie var det spindlar på golvet, check. Väl ute.. gick vi vidare till "The simpsons ride", ännu mer tecknat, poor Emelie, eller nej det var inte synd om henne för det var så himla coolt. När en 45 minuters kö ÄNTLIGEN är över, så är båda lite nervös för ingen vet vad det är för något vi ska göra, men det var så himla coolt. Bergodalbanan var inomhus och man åkte med bilden så man var fast på stället, hur ballt som helst. LUNCH blev hos the flinstone. Efter lunchen fick jag lära mig hur man gör film, asså gud vad dem fuskar, jag som trodde att dinosarier och the hulk fanns på riktigt, men inte då! The studio tour stod sedan på schemat, BALLTBALLTBALLTBALLTBALLTBALLTBALLT. Dör på wistera lane och kingkong 3D. Jurasic park var typ som flumride på Liseberg, men jag blev inte så blöt, vilket var SKÖNT! The mumie ride var ett SKÄMT. BLÄBLÄBLÄBLÄBLÄBLÄBLÄ, 1,5 timmes väntan för inget. Väl hemma, träffade vi vår hoomie/roomie, cool tjej, hon skulle ut och dricka och hon sa att det kunde bli sent, hon kommer hem vid 01:00. Vid halv två knackar Sanna på vår dörr, men då öppnar hon och Sanna ber om ursäkt! hahahha MES! FET DAG.











Martin this is for u!
FETA HUS
my new BFF houses
Pappa, känner du igen bilen?

NYÅRSAFTON HERE WE GO...
När jag öppnade ögonen, så var dagen inne då vi skulle byta år, från 2011 till 2012. BALL DAG. Emelie och jag åkte till UCLA, hon tjatade typ hela morgonen om att hon ville dit, trots att hon har varit där innan, och det var verkligen helspacat. Senare mötte vi upp Sanna och Caroline och 3 tyskar på Rodeo Drive. På kvällen så svidade vi alla om till nyårsblåsorna. Vi blev verkligen assnygga allihopa. Kvällen var awesome, vid tolv var vi på walk of fame. Vid 07:00 lägger jag mig på mitt lakan i sängen. Annorlunda och roligt nyår. Emelie klarade sig inte länge vid 12:30 ligger och spyr på en av toaletterna hahahhaha.
det roligaste på UCLA och den var av sten...
BFF
FRIHETSGUDINNAN, for sure
Kan ju säga att det här den bästa bilden på Emelie den här kvällen..
fina glas, nu kära familj vet ni vad ni ska dricka ur på midsommar!!
NYÅRSDAGEN...
Santa Monica och flyget gick asbra. När jag står på SFO, tänker jag, men hur ska jag komma in i huset jag har ju inga nycklar, men som tur var hade städerskorna glömt låsa bakdörren, PJUUU.
mer bilder från nyårsnatten kommer, LOVAR, jag ska inte göra er besvikna min underbara bloggläsare.

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2012-01-04 07:37:18

ett väldigt smickrande inlägg.. eller?? kan inte hålla med om att det är legendariskt, tyvärr kompis!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela