jjgoeswest

THE GINGER

Publicerad 2012-07-18 03:27:07 i The United States Of America

Okej, jag bara måste berätta om en hur rolig och söt grej som hände på Hawaii. När vi var ute och åkte fyrhjuling, visade guiderna oss riktig ingefära, ginger på engelska. Det var en rot med blad högst upp. Stephen ville så gärna ta med sig den hem till baka till kondon(huset), men Jennie var lite tveksam, men gav till slut med sig och Stephen blev tokglad. När vi senare kommer hem, börjar Stephen gråta. Han har glömt sin ginger på fyrhjulingen. Han gråter och gråter och när han har lugnat ner sig så, skriker han,  ”Mooooom, moooooom, I miss Ginger” Jennie blev lite upprörd och tyckte att han skulle sluta. Dagen efter, åkte jag, Denice och alla barnen för att köpa glass. När Stephen kliver ur bilen, ser han ledsen ut så Denice frågar vad som är fatt, och han svarar med gråten i halsen ” I miss Ginger”. Denice kunde inte längre hålla sig för skratt, så hon bad Stephen springa ikapp oss andra som vara 10-15 meter framför dom. Hon vänder ryggen mot oss och börjar skratta. Vi hinner gå in i glassaffären och vänta, tills jag går ut och där ser jag Denice med tårar längs ner för hela kinderna, ja hon skrattade så mycket. Hon berättade historen och jag kunde ju inte heller hålla mig då. Dagen efter lekte jag, Will och Stephen i vattnet, vi använde av små surfbrädor som barnen sa säg på och åkte med vågen, Stephen såg ledsen ut och jag frågade såklart hur det var, han svarar åter igen, I miss Ginger, I wish we could buggyboard together.” Sötisen, jag smälte lite. Men det är precis så här Stephen är, han är ganska känslosam, men världens underbaraste person. Jag kommer sakna honom, även fast han kommer sakna Ginger lite mer.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela